Mina sidor


Varan finns på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundcentret på post@amentio.se för förväntat leveransdatum.
Varan måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftat - Kontakta kundcentret för närmare information.

Försäljningsvillkor för Mizuno.se

Dessa försäljningsvillkor gäller för alla inköp som görs via Mizunos svenska webbplats, mizuno.se, som drivs av Mizuno Norge . Genom att göra en beställning på Webbplatsen accepterar du dessa Villkor.


1. Kontaktuppgifter


Företagsnamn: Mizuno Nordic Filial 
Organisationsnummer: 516413-7696
Adress: c/o Azets Insight AB, Box 1424, 171 27 Solna 
E-post: customerservice.nordic@eu.mizuno.com
Telefonnummer: +47 480 55 400


2. Beställning och avtal


2.1 En beställning blir bindande först när vi har skickat en orderbekräftelse till den e-postadress som du har angivit.


2.2 Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning om:
 

  • Produkten inte finns i lager.
  • Det uppstår tekniska problem på Webbplatsen.
  • Felaktig prissättning eller annan felaktig information anges.


3. Priser och betalning


3.1 Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattesatser.


3.2 Vi erbjuder följande betalningsmetoder:
 

  • Kreditkort/Debetkort (Visa, Mastercard, etc.)
  • Klarna (Faktura, delbetalning, etc.)
  • Swish


3.3 Om betalningen inte godkänns förbehåller vi oss rätten att avbryta beställningen.

 

3.4 Vi erbjuder betalning med Swish, kort och Klarna Checkout. Klarnas användarvillkor och Klarnas integritetspolicy. Läs mer om Klarnas användarvillkor och integritetspolicy här. För information om Swishs användarvillkor och integritetspolicy, läs mer här


4. Leverans


4.1 Leverans sker endast inom Sverige, genom Postnord.


4.2 Leveranstid är vanligtvis 2–5 arbetsdagar, om inget annat anges. Vid försening informerar vi dig så snart som möjligt.


4.3 Fraktkostnaden framgår vid utcheckningen och beror på valt leveranssätt.


4.4 Om paketet inte hämtas ut inom angiven tid skickas det tillbaka till oss. Kostnader för retur kan debiteras kunden.


5. Ångerrätt och returer


5.1 Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL) har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan.


5.2 För att använda ångerrätten ska du meddela oss via e-post eller formuläret som finns under "Retur-fliken" på "Mitt sida". Returnerade produkter måste vara i obrukat skick och i originalförpackning.


5.3 Returkostnaden står kunden för, om inte produkten är defekt eller felaktigt levererad.


5.4 Mizuno har dessvärre inte möjlighet att ta emot returer på sport-bh, underkläder och strumpor på grund av hygieniska skäl.


6. Reklamationer och garanti


6.1 Om en vara är felaktig har du som konsument rätt att reklamera den inom tre år enligt konsumentköplagen. Kontakta vår kundservice för vidare instruktioner.


6.2 Vid godkänd reklamation står vi för kostnader för retur och eventuell ersättning.


7. Personuppgifter


7.1 Vi hanterar dina personuppgifter enligt gällande dataskyddslagstiftning (GDPR). Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter finns i vår integritetspolicy.


8. Ansvarsbegränsning


8.1 Vi ansvarar inte för indirekta skador, förluster eller förseningar orsakade av omständigheter utanför vår kontroll (force majeure).


9. Ändringar av villkoren


9.1 Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor vid behov. De gällande villkoren publiceras alltid på webbplatsen.


10. Tillämplig lag och tvist


10.1 Dessa Villkor regleras av svensk lag. Eventuella tvister ska lösas av allmän domstol i Sverige.

Om du har frågor om dessa villkor, vänligen kontakta oss på customerservice.nordic@eu.mizuno.com